SINDIKALNO ORGANIZIRANJE U HŽ CARGU I HŽ PUTNIČKOM PRIJEVOZU

Andre Lenk
Site Admin
Postovi: 1448
Pridružen/a: 20 sij 2010, 20:47

SINDIKALNO ORGANIZIRANJE U HŽ CARGU I HŽ PUTNIČKOM PRIJEVOZU

Nepročitan post Postao/la Andre Lenk »

Sindikat strojovođa Hrvatske najbrojniji je sindikat u HŽ Putničkom prijevozu d.o.o. i HŽ Cargo d.o.o. - Nekoć uticajni i vrlo brojan Sindikat hrvatskih željezničara izgubio reprezentativnost u HŽ Cargu d.o.o. - Nakon dva mjeseca konstantnog lobiranja za otpuštanje strojovođa i rušenje Sporazuma Sindikata strojovođa Hrvatske s Upravama, Ivan Forgač shvatio da je nepuno radno vrijeme dobro rješenje i tek sad zatražio njegovu primjenu i na ostale radnike za koje je to moguće...

Nakon podjele HŽ Vuče vlakova d.o.o. došlo je do velikih promjena u sindikalnoj organiziranosti u društvima HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo. Prema podatcima s plaće za mjesec listopad, najbrojniji sindikat u oba društva je Sindikat strojovođa Hrvatske. U HŽ Putničkom prijevozu Sindikat strojovođa Hrvatske okuplja 928 (47%) , Sindikat željezničara Hrvatske 527 (26%), a Sindikat hrvatskih željezničara 498 (25%) radnika. U HŽ Cargu su, po danas pristiglom rješenju Povjerenstva za utvrđivanje reprezentativnosti, samo dva reprezentativna sindikata i to - Sindikat strojovođa Hrvatske 888 radnika (32%) i Sindikat željezničara Hrvatske 677 (25%) radnika. Ostali sindikati su ispod praga reprezentativnosti poput primjerice, u HŽ Cargu nekad brojnog Sindikata hrvatskih željezničara, koji je s preko trećine radnika HŽ Carga koji su mu vjerovali spao na samo 10% radnika koji mu još uvijek koliko-toliko vjeruju.

Takvo preslagivanje sindikalne scene u hrvatskom željezničkom sustavu je logično uzme li se u obzir djelovanje nekih sindikata, poput Sindikata hrvatskih željezničara, koji dugi niz godina lažnim obećanjima i traženjem krivaca u drugim radnicama (počesto strojovođama) pokušavaju opravdati svoj nerad. Zadnji primjer je dopis predsjednika tog sindikata Ivana Forgača dipl.ing. (Glavnog referenta za gospodarenje putničkim vagonima) u kojem traži uvođenje nepunog radnog vremena, kao mjeru u restrukturiranju HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza, ali tek nakon neuspješnog konstantnog dvomjesečnog napora da na bilo koji način ospori takav Sporazum koji je Sindikat strojovođa Hrvatske sklopio s Upravama. Tek kad mu je postalo jasno da, unatoč svojoj pripadnosti vladajućoj stranci, Sporazum SSH ne može biti raskinut jer je utemeljen na zakonskoj regulativi, Ivan Forgač dipl.ing. sjetio se da bi se tako moglo pomoći i radnicima koje on zastupa. Pismo Ivana Forgača, dipl.ing. i naš odgovor pročitajte u nastavku.

Dopis SHŽ
Naš odgovor
Etno kuća
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.

Odgovori