Kritična brzina lokomotive
-
- Posts: 43
- Joined: 14 Feb 2010, 10:24
- Contact:
Kritična brzina lokomotive
Poštovani parlaoničari,
Na relaciji pruge od kolodvora Čakovec do kolodvora Lendava i natrag; prošle je godine smanjena brzina svim vlakovima sa lokomotivskom vučom na Vmax=20 Km/h
2008. godine obavljen je remont dijela pruge na kojem se brzina povećala sa 40 na 60, dok je na ne obnovljenom dijelu pruge brzina ostala 40...
Nakon godinu i pol "normalne" vožnje vlakova netko se sjetio da ukoliko na dijelu pruge postoji više različitih brzina ... da se ona mora smanjiti... još nisam uspio pronaći taj pravilnik da bih točno citirao definiciju
No takvim smanjenjem brzine desilo se to da je redovita brzina vlakova koji su u pravilu teži od 1000 tona i koji voze na velikim usponima i padovima osjetno niža od kritične brzine lokomotiva (38 km/h) ovisno o seriji...
Zanima me Vaše mišljenje i što uopće kaže propis o kritičnoj brzini...
Pošto vlakovi na toj relaciji prometuju svakodnevno, vjerojatno postoji i opasnost od kvarova lokomotiva...Te kvarove plaća vuča...a u ovom slučaju po mome mišljenju nije kriva za to...
Nadam se raspravi o tome...
Na relaciji pruge od kolodvora Čakovec do kolodvora Lendava i natrag; prošle je godine smanjena brzina svim vlakovima sa lokomotivskom vučom na Vmax=20 Km/h
2008. godine obavljen je remont dijela pruge na kojem se brzina povećala sa 40 na 60, dok je na ne obnovljenom dijelu pruge brzina ostala 40...
Nakon godinu i pol "normalne" vožnje vlakova netko se sjetio da ukoliko na dijelu pruge postoji više različitih brzina ... da se ona mora smanjiti... još nisam uspio pronaći taj pravilnik da bih točno citirao definiciju
No takvim smanjenjem brzine desilo se to da je redovita brzina vlakova koji su u pravilu teži od 1000 tona i koji voze na velikim usponima i padovima osjetno niža od kritične brzine lokomotiva (38 km/h) ovisno o seriji...
Zanima me Vaše mišljenje i što uopće kaže propis o kritičnoj brzini...
Pošto vlakovi na toj relaciji prometuju svakodnevno, vjerojatno postoji i opasnost od kvarova lokomotiva...Te kvarove plaća vuča...a u ovom slučaju po mome mišljenju nije kriva za to...
Nadam se raspravi o tome...
-
- Posts: 43
- Joined: 14 Feb 2010, 10:24
- Contact:
Re: Kritična brzina lokomotive
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Evo prilažem i detalje o kritičnim brzinama i voznom redu...
Re: Kritična brzina lokomotive
Gdje ti dođe ta kritična brzina ?
-
- Posts: 43
- Joined: 14 Feb 2010, 10:24
- Contact:
Re: Kritična brzina lokomotive
Pa vidi na tablici za recimo lokomotivu serije 2044 koja najčešće vozi kritična brzina na toj relaciji pruge je Vk=34 Km/h dok je brzina voznim redom 20 Km/h
Zanima me jel to okej, pošto su vlakovi redovito teški 1130 tona i tamo i natrag, i veselo izgleda dok se loksa muči da sa 20 dođe na brdo...
Meni to izgleda kao da bi auto napunio ciglom stavio punu prikolicu sa cementom i u petoj brzini vozio 20 u brijeg...
Par puta bio je slučaj da je vlak jednostavno stao nemočan prije uzbrdice...
Zanima me jel to okej, pošto su vlakovi redovito teški 1130 tona i tamo i natrag, i veselo izgleda dok se loksa muči da sa 20 dođe na brdo...
Meni to izgleda kao da bi auto napunio ciglom stavio punu prikolicu sa cementom i u petoj brzini vozio 20 u brijeg...
Par puta bio je slučaj da je vlak jednostavno stao nemočan prije uzbrdice...
Re: Kritična brzina lokomotive
Znaš li u kojem položaju vozi 20 km/h, u tom tvojem slučaju ? Znaš li uopće što je to kritična brzina ?
-
- Posts: 43
- Joined: 14 Feb 2010, 10:24
- Contact:
Re: Kritična brzina lokomotive
u redu za položaj... karikirao sam u primjeru... Neznam što je kritična brzina, daj mi definiciju iz pravilnika
Re: Kritična brzina lokomotive
I ja ću ti karikirati u primjeru, lok. u osmom položaju vozi 1100 tona na usponu od 16 promila brzinom od 18 km/h.
-
- Posts: 43
- Joined: 14 Feb 2010, 10:24
- Contact:
Re: Kritična brzina lokomotive
Ma ne razumiješ me, nije da ne vozi... nego jel to ok, da tako vozi?
Recimo još to da brzina nesmije biti ni 21 ni 19 jer se na pruzi nalaze 2 cestovna prijelaza koje osigurava čuvar mislim da 5 minuta prije nailaska vlaka po voznom redu...
Znači ako ubrzaš, dolaziš na otvoreni prijelaz, ako usporiš dobivaš prijavu jer će se ljudi buniti, zvati policiju, novinare, šefove...što opet nije bitno
Nego nisi mi rekao što je to kritična brzina
Recimo još to da brzina nesmije biti ni 21 ni 19 jer se na pruzi nalaze 2 cestovna prijelaza koje osigurava čuvar mislim da 5 minuta prije nailaska vlaka po voznom redu...
Znači ako ubrzaš, dolaziš na otvoreni prijelaz, ako usporiš dobivaš prijavu jer će se ljudi buniti, zvati policiju, novinare, šefove...što opet nije bitno
Nego nisi mi rekao što je to kritična brzina
Re: Kritična brzina lokomotive
Kao što ti napisah u primjeru, lok. staviš u osmi položaj, dakle opteretiš je maksimalnom snagom vuče a ona vozi brzinom manjom od kritične, primjerice 15 km/h.
-
- Posts: 43
- Joined: 14 Feb 2010, 10:24
- Contact:
Re: Kritična brzina lokomotive
OK. A kritična brzina lokomotive je ...?Boki og wrote:Kao što ti napisah u primjeru, lok. staviš u osmi položaj, dakle opteretiš je maksimalnom snagom vuče a ona vozi brzinom manjom od kritične, primjerice 15 km/h.
Kažem ti, neznam definiciju kritične brzine.
Meni su o toj kritičnoj brzini govorili da je to najmanja brzina kojom mora voziti lokomotiva bez opasnosti od pregrijavanja i sl...
Zato pitanje glasi: Kritična brzina lokomotive je . . .?
-
- Site Admin
- Posts: 1448
- Joined: 20 Jan 2010, 20:47
Re: Kritična brzina lokomotive
kritična brzina lokomotive jest brzina pri kojoj kod vožnje ne dolazi do preopterećenja pogonskih sklopova....
kritičnu brzinu imaju sve lokomotive bilo dizel, bilo električne i dizel-hidraulične
osim zbog velikih struja i pregrijavanja vučnih komponenti, Vkr je definirano i podmazivanje određenih komponenti
koje se podmazuju zapljuskivanjem (reduktor, međuprenosnik, rukavci osovinskih ležajeva) kao i povećanim stvaranjem topline u pretvaračima momenta kod hidrauličnih vozila...
kritičnu brzinu imaju sve lokomotive bilo dizel, bilo električne i dizel-hidraulične
osim zbog velikih struja i pregrijavanja vučnih komponenti, Vkr je definirano i podmazivanje određenih komponenti
koje se podmazuju zapljuskivanjem (reduktor, međuprenosnik, rukavci osovinskih ležajeva) kao i povećanim stvaranjem topline u pretvaračima momenta kod hidrauličnih vozila...
Etno kuća
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Re: Kritična brzina lokomotive
Lenk, kvariš mi koncepciju, naime, za neke stvari nije dovoljna diploma FPZ, ipak treba ići u školu da se nešto nauči ...
-
- Site Admin
- Posts: 1448
- Joined: 20 Jan 2010, 20:47
Re: Kritična brzina lokomotive
neke stvari nikad nećeš naučiti u školi...
Etno kuća
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Re: Kritična brzina lokomotive
Niti na ravnoj pruzi, stoga ...!?
-
- Site Admin
- Posts: 1448
- Joined: 20 Jan 2010, 20:47
Re: Kritična brzina lokomotive
šta stoga? niko te ne pita za našu realnost, niko te ne pita zašto lok ide 15kmh ubrdo...
pitanje jasno i glasno glasi: SMIJE li ići 15kmh duže vrijeme ?
pitanje jasno i glasno glasi: SMIJE li ići 15kmh duže vrijeme ?
Etno kuća
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.